Vaša košarica je trenutno prazna.

Probaj

Dvije nedjelje doručkujte salatu, desiće se super stvari poput ovih...

Da budemo iskreni, nisam jutarnji tip i još sam manje jutarnji tip osobe kada mi kažete da moram da se oprostim od jedne od mojih najtradicionalnijih rutina, obroka koji imam svakog dana: posuda pahuljica od mekinja koju jedem uz malo banane i oraha sa šejkom od vanilije i za kraj nosim sa sobom šolju kafe sa kojom izlazim iz kuće.

Ali pristao sam da 2 nedjelje svako jutro doručkujem salatu i desilo se puno dobrih stvari...

Smršao sam

Dan 1: Skačem na vagu i vidim da ekran pokazuje dobrih… 110 kg. Nisam znao kako će ovaj novi eksperiment uticati na mene, ali sam riješio da malo smršam. Kako bih imao kontrolu nad rezultatima, ne mijenjam raspored posjeta teretani. Ponedjeljkom: kardio, utorak i srijeda: treninzi snage, četvrtak: kardio i petkom: snaga.

Dan 5: Prihvatio sam moju doručak-salatu i počeo sam da joj se radujem, jedino mi je sama priprema i dalje bila problem. Vodite računa da imate (makar još) dodatnih 15 minuta svakog jutra za mjerenje, sjeckanje i miješanje i – iznenađenja li, ali salata se priprema tako brzo kao žitarice.

Dan 10: Nastavljamo i nastavljamo i nastavljamo … da se družimo. Kako mi je salata postala glavno jelo u toku prijepodneva, uviđam da se javlja i potreba za jednu dodatnu posjetu toaletu u neko doba tek pred ručak. Upozorenje: Bićete, bhm, ekstra-redovni.

Dan 14: Vrijeme istine. Stajem na vagu po posljednji put, zadržavam dah i stajem i drugim stopalom na nju. Ekran je zasvjetlio, znak dodatne motivacije koji sam nekada smatrao mitom se pojavio… 106 kg. Nisam mogao da vjerujem. Bez promjene u režimu treniranja ili broju posjeta teretani, uspio sam da skinem 4 kg samo zato što sam svoj uobičajeni doručak zamijenio salatom.

Bio sam energičniji.

Tokom prva četiri dana ovog salatnog-izazova, imao sam osjećaj da ujutru imam više energije i da sam produktivniji, ali nakon toga je dolazilo do energetskog sloma negdje baš pred ručak. Ovo je bila posljedica manjka šećera koga sam sada uveliko zaobilazio kako bih unosio što više zeleniša u sebe. Ovi energetski krahovi su se pak povukli negde oko 5. dana i imao sam dovoljno energije sve do ranog popodneva. U isto ovo vreme, primjetio sam i da pijem znatno manje kafe kako bih se ujutru pokrenuo. Jer kafa baš i ne ide tako dobro uz salatu, pio sam više vode i čak ni ona šolja koju bih iznosio svakog jutra iz kuće, više nije bila toliko potrebna.

Naučio sam da planiram

Budite ekonomični. U poređenju sa kutijom pahuljica koja bi mogla da Vam potraje čitavu nedelju, zeleniš se čini kao kakav luksuz koji nekolicina može sebi da dozvoli. Dakle, pratite popuste, akcije i nagomilajte sastojke poput mesa, avokada i gljiva. Ukoliko to možete sebi da priuštite, onda nemate ovu brigu, a možda možete da nađete i neku salatu koja je već pripremljena. No, domaća hrana je uvek ukusnija i zdravija te ako planirate ovako da se hranite na duže staze, morate naučiti da se adekvatno za to i pripremate. Potrudite se da imate dovoljno prostora u frižideru (i hermetičkih posuda) za veće količine mesa.

Shvatio sam da se prejedam i to ne samo tokom doručka

Zbog svog tog marljivog mjerenja salate, svi moji ostali obroci su se uskladili prema njoj. Uz to, konačno sam shvatio da je istina ono što sam sumnjao – jedem previše. Dnevna količina hranljivih sastojaka koji su potrebni mom tijelu (a i više od njih) su dostupni i u mnogo manjim porcijama hrane koju bih trebalo da pojedem. Nikada nisam sebe smatrao nekim ko previše udovoljava sebi, ali sam prihvatio činjenicu da se mogu osećati sito i zadovoljno sa daleko manjim obrocima.

Više se ne vraćam

Pred kraj mog dvosedmičnog ciklusa, pokušao sam da se vratim dobrim starim cerealijama, voću i orasima. Ispostavilo se da moj želudac više nije mogao da se nosi sa tom kombinacijom šećera i drugih ugljikohidrata tako dobro kao ranije. Želudac bi me iritirao do trenutka kada sam uzimao posljednje zalogaje iz posude. Ono što je nekada bilo neraskidivi dio moje jutarnje rutine, sada je činilo da se osjećam kao udaren u stomak.

Činjenica je da sam se zbog ovog zelenijeg doručka osjećao bolje i da mi je to pomoglo da smršam nekoliko kilograma. Dakle, jutra možda i ne moraju biti tako loša?

Evo i recepta ukoliko poželite da i sami probate ovu mini-promjenu.

Salata za doručak

Sastojci:

250 g pilećih fileta isjeckanih na tanke komadiće

1 šolja špinata

1/4 šolje krastavaca sjeckanog na kockice

1/2 šolje paradajza sjeckanog na kockice

1/4 šolje sjeckanih gljiva

1/4 šolje bundevinog sjemena (sirovog i nesoljenog)

1/4 šolje sjeckane mrkve (očišćene)

pola avokada, sjeckanog na kockice

2 kašike dresinga (na bazi ulja, ali sa manje masnoća)

Priprema:

Jednostavno dodajte sve sastojke u posudu, prelijte ih dresingom i dobro izmješajte.

Po porciji salate: 644 kalorije, 63 g proteina, 33 g ugljenih hidrata, 12 g vlakana i 21 g masti.