tooltip after the triger
tooltip after the triger

Imate pitanja ili jednostavno želite naručiti? Kliknite na dugme i nazvat ćemo vas.



Naš savjetnik je spreman odgovoriti na sva vaša pitanja o proizvodima i akcijama koji vas zanimaju. Molimo, kliknite na dugme niže i nazvat ćemo vas.



Ova je usluga potpuno BESPLATNA!

 Nazovi me!
x
DelimanoKliknite za BESPLATAN poziv!

Pomoć pri kupovini, savjeti i posebne ponude
033 721 061
Članci

Besplatan Delimano e-časopis!

Upišite svoju e-mail adresu i prijavite se na Delimano e-časopis.

Prijavite se

Sve što ste htjeli znati o začinima i začinskom bilju

Bosiljak

Krcat vitaminom C, beta-karotenom, vitaminom B6 i magnezijem, bosiljak možete pronaći u 50 različitih varijanti, kao što su i čak ljubičasti ili žuti.

Ova se začinska biljka izvrsno slaže s jelima od paradajza. Također je i jedan od glavnih sastojaka tradicionalnog pesto umaka.

Jedan od načina na koji ga možete koristiti u kuhanju je da ga nasjeckate i prospete po piletini ili juhi od bijelog graha.

Drugo začinsko bilje može zasjeniti okus bosiljka stoga ga koristite u jelima kada želite posebno naglasiti njegov okus.

Korijandar

Ovi su jaki listovi citrusnog okusa. Možete ih isprobati s juhom od crnog graha, salsom, rižom ili bilo kojim jelom od graha. Također se dobro slaže sa škampima ili lososom - dodajte malo marinadi od citrusnog soka (limete, limuna ili naranče).

Cimet

Cimet se pokazao korisnim kad je u pitanju snižavanje šećera u krvi tako što pomaže tijelu da brže obradi šećer. Daje topal i sladak okus jelima. Isprobajte ga na zobenoj kaši, slatkim krumpirima, zimskoj tikvici i mrkvi.

Možete ga čak dodati i u kuskus ili ga koristiti kao jedan od mješavine začina za piletinu ili svinjetinu.

Kim

Ove će vam ukusne sjemenke smanjiti žgaravicu i poboljšati probavu. Glavni je sastojak curryja i jedan od omiljenih začina u meksičkoj gastronomiji.

Samostalnog ga možete isprobati na guacamoleu, chilliju ili juhi od crnog graha.

Kopar

Njime možete začiniti mrkvu, cvjetaču, krastavce ili krompir. Također ga možete umiješati u jogurt i koristiti kao umak za krastavce ili piletinu.

Bijeli luk

Volite li bijeli luk možete ga dodati skoro svim jelima: ribi, peradi, crvenom mesu, povrću ili krompiru. Poboljšava okus pirjanog zelenog povrća kao što je špinat i daje žestine pire krumpiru.

Samo trebate znati da što ga sitnije sjeckate, jači će imati okus. Sjeckanje oslobađa njegov aktivni spoj, allicin, koji bjelom daje njegov poseban, jaki okus i koji je također zaslužan za sve zdravstvene beneficije (kao na primjer u borbi protiv bakterija i povišenog holesterola).

Đumbir

Intenzivnog je i ljutog okusa. Tradicionalni je azijski lijek za probavne smetnje i umiruje nadraženi želudac. Naribajte malo svježeg korijena u juhu od leće ili ga dodajte povrću kao što je mrkva, zimska tikvica, brokula.

Chilli papričice/umak

Istraživanja provedena na Tajvanu pokazuju da bi capsaicin koji se nalazi u chilli papričicama mogao smanjiti broj masnih stanica koje tijelo proizvodi i možda nas zaštititi od gojaznosti.

Prema istraživanjima australskih znanstvenika žene koje su dnevno konzumirale chilli umak imale su nižu razinu glukoze u krvi nakon jela od žena s blažom prehranom. Stabilnija razina glukoze u krvi smanjuje opasnost od dijabetesa.

Muškatni oraščić

Ovaj začin topla okusa možete koristiti ondje gdje biste inače koristili cimet no pripazite na količinu. Previše muškatnog oraščića jelu će dati muljeviti okus. Probajte ga na pečenim slasticama, a njime možete začiniti i kupus, krumpir, špinat, zimsku tikvicu i mrkvu.

Origano

Ova biljka ima 8 puta više antioksidansa od jabuke i 3 puta više od borovnica. Antioksidansi podižu imunitet organizma i pomažu mu u borbi protiv slobodnih radikala koji mogu uzrokovati srčana oboljenja, rak ili pak postarati kožu.

Pospite origano po mariniranim maslinama, umaku od paradajza ili paradajza pripremljenog na pari. Dodajte ga salati ne bi li ste joj dali prijatan okus ili ga pak za poletan i osvježavajuć okus dodajte omletu, govedini ili tjestenini.

Peršun

Grickanje grančice osvježit će vam dah. Jedna šalica peršina sadrži 2 grama vlakana, 16% vaše dnevne potrebe za željezom i sav dnevno potreban vitamin C. Plosnati list (talijanska verzija) ukusniji je od kovrčavog.

Dodajte ga salati, a možete ga i nasjeckati i dodati jelima od ječma, tjestenine, salatama od graha ili pečenim krompirima.

Ružmarin

Najbolji je u jelima od piletine, juhama i ribljim jelima. Može čak i spriječiti nastajanje raka crijeva i kože.

Majčina dušica

Isprobajte ovu začinsku biljku s protuupalnim djelovanjem u mješavinama za punjenje ili preljevima za salatu ili je prospite po povrću.