tooltip after the triger
tooltip after the triger

Imate pitanja ili jednostavno želite naručiti? Kliknite na dugme i nazvat ćemo vas.



Naš savjetnik je spreman odgovoriti na sva vaša pitanja o proizvodima i akcijama koji vas zanimaju. Molimo, kliknite na dugme niže i nazvat ćemo vas.



Ova je usluga potpuno BESPLATNA!

 Nazovi me!
x
DelimanoKliknite za BESPLATAN poziv!

Pomoć pri kupovini, savjeti i posebne ponude
033 721 061
Članci

Besplatan Delimano e-časopis!

Upišite svoju e-mail adresu i prijavite se na Delimano e-časopis.

Prijavite se

Jednostavno i ukusno: citrusne slastice za ljetne dane

Dijeta - da ili ne?

Popularizacija dijeta i raznoraznih metoda za mršavljenje najviše je prisutna u (pred)ljetno vrijeme, kada su pažnja i fokus ustvari najviše na nama, što zbog morskih plaža, što zbog laganije ljetne odjeće koja više ne može sakriti pokoji tjelesni nedostatak.

Međutim, koliko dijeta može utjecati dugoročno, ali i kratkoročno na našu idealnu težinu pa i zdravlje, ako ostatak godine vodimo brz način života s mnogo rafinirane hrane, šećera, masnoća, soli, nedovoljnog unosa vode u organizam, nedostatka sna, fizičke aktivnosti i pretjeranog sjedilačkog načina života, te konstantnog stresa i napetosti.

Svi navedeni čimbenici uzrok su raznih psihofizičkih problema, a među njima je vrlo često i pretjerana kilaža, što može utjecati na oboljenja kardiovaskularnog sistema, pojavu dijabetesa, povišeni holesterol, bolesti krvožilnog sistema, srčane anomalije, pojavu nezadovoljstva, depresije itd.

Male promjene prije svega u životnim navikama a ne samo u prehrani mogu učiniti čudo te će vam tijelo biti zahvalno, a vi ćete naposljetku biti zadovoljni svojom idealnom tjelesnom težinom.

Promjenite vaše navike

Kako je umjerenost zlatno pravilo, tako se i ne treba ničega odricati, naprotiv, treba uživati u životu pa tako i hrani te početi koristiti zdravije inačice omiljenih jela, krenuvši od korištenja kvalitetnih i organskih sastojaka te najprikladnijih načina pripreme kojima se minimalno gube hranjive tvari. To su prije svega integralne žitarice, smeđi šećer, nerafinirana ulja, klice…

Nemojte dan započinjati kafom ili obilnim doručkom, već ga započnite sa 2 čaše mlake vode jer ona pomaže da se izbace toksini i otpadne tvari, razbudi tijelo nakon noćnog mirovanja te pokrene metabolizam.

Nastavite s velikom dnevnom količinom vode tokom dana, koja uključuje ukupno 8-10 čaša dnevno ili 2 do 2,5 litra. Pri tome mislimo samo na vodu, a ne na sokove, napitke, gazirana pića, supe i slično... jer diuretici, kao što su kofein i alkohol uzrokuju veću potrebu za vodom , čak naprotiv mogu imati suprotne efekte izvlačeći vodu iz našeg organizma.

Ukoliko niste znali...

Uz to, najefektniji način da istopite masti je da sa vodom kombinirate i svježi krastavac. Voda ima nula kalorija, a jedan krastavac ima manje od 50, što znači da voda sa krastavcem ima manje kalorija nego na primjer gazirana voda (150 kalorija). U to, voda s krastavcem idealno je piće za vruće dane, kada organizam jednostavno vapi za tekućinom.

Također se kao još jedno zlatno pravilo ističe pravilno kombiniranje namirnica. Neispravno kombiniranje namirnica i loše prehrambene navike mogu dovesti do nagomilavanja kilograma, loše probave i sporog metabolizma. Dok neke kombinacije hrane lako probavljamo, druge su vrlo štetne za organizam, posebice pržena i prerađena hrana.

Osvježite vaš jelovnik svježom hranom

Dnevni jelovnik treba sadržavati 80% lužnate ili svježe hrane (ananas, banana, limun, trešnja, breskva, grožđe, jabuka, jagoda, lubenica, marelica, dinja, naranča, šparoge, brokula, tikvica, zeleno lisnato povrće, proso, neoguljeni krumpir, badem, kesten, sezam, sva hladno prešana ulja, med, začini i prirodni sokovi od voća i povrća) te 20% kisele ili kuhane hrane.

Tako ne treba zajedno miješati voće i povrće (osim u nekim kombinacijama sokova), zatim škrob s voćem (izaziva fermentaciju), škrob (kruh, krumpir, riža) s bjelančevinama (meso, riba), te žitarice s mlijekom. Možete miješati škrob s povrćem ili meso i povrće (puno povrća u odnosu na meso).

Ukoliko se pridržavate ovih kombinacija, vaše tijelo ne će proizvesti velike količine otpadnih kiselina koje narušavaju zdravlje, uzrokuju brojne bolesti, te posljedično vode i nagomilavanju prekomjernih kilograma.

Jabuka kao bitan faktor

Na mnogim dijetnim jelovnicima, jabuka će se često pronaći kao bitna namirnica koja će vam pomoći pri mršavljenju. Kako i ne, kada jedan plod jabuke srednje veličine sadrži samo 80 kcal. Kora jabuke je bogata pektinom, koji je jaki crijevni detoksikant, a sok sirove jabuke obično smanjuje temperaturu i upalu tkiva koja se ponekad pojavi tijekom detoksikacije.

Taninska kiselina koja se nalazi u jabuci, pospješuje metabolizam, te sprječava taloženje masti u jetri. Budući da u sebi sadrži mnogo kalija, potiče izbacivanje tekućine iz organizma. Jedna jabuka sadrži do 90% vode i nema u sebi uopće masti, stoga odlično gasi žeđ, i energizira organizam.

Organski jabučno sirće je drugi dobar saveznik u mršavljenju. Dvije supene kašike jabučnog  sirćeta, pomiješane s jednom malom kašikom sirovog meda u čaši tople vode, mogu se uzimati jednom ili dvaput dnevno, prije obroka, najbolje na prazan želudac, za čišćenje želuca i uravnoteženje pH u cijelome probavnom sustavu.

Iskoristite prisustvo sezonskog voća

Ljetno vrijeme obiluje bogatstvom sezonskog voća, koje osim što ga se može jesti u neograničenim količinama, je dobro i kao zamjena jednom obroku u danu u obliku soka ili smoothija. Sok od najpoznatijeg voća u ljetnim danima, idealno za čišćenje organizma, je sok od lubenice.

Lubenica je snažan antioksidans, bogata je C vitaminom, čisti bubrege i mokraćni sistem. Sadrži čak 93% vode, te upravo ova karakteristika čini odličnim sredstvom za čišćenje organizma, ali i za mršavljenje. Sok od lubenice nemojte konzumirati više od 6 sedmica za redom jer možete previše iscrpiti organizam.  

Osim što su sokovi od voća i povrća lako probavljivi, oni hrane stanice vitaminima, mineralima ali i prijeko potrebnim kisikom, a krajnji cilj i jest osjećati se lakšim i poletnijim…

Bitan je stav!

Kako u svemu u životu, tako i po pitanju postizanja idealne tjelesne težine trebamo imati odlučan i racionalan stav. Mnogi imaju stav bespomoćnosti, prepuste se slučaju i onda u trenutku slabosti posežu za hranom. Uvijek je neophodno sagledati cjelinu, istraživati uzroke, a ne se samo baviti posljedicama.

Pod ovim se smatraju razne brze dijete s kojima je moguće u ekspresnom roku skinuti kilograme, no imajte na umu da ukoliko zauvijek ne promijenite životne navike, kilogrami će se vratiti. To je svima poznati jo-jo efekt. Sa psihičkog stajališta važne su pozitivne afirmacije i čvrsta i odlučna volja.

Morska voda - lijek za sve

Naposljetku, ljeto je i vrijeme godišnjih odmora koje provodimo na moru. Kupanje u moru i ronjenje, osim za psihofizičku kondiciju, dobro je i da vaše tijelo dobije 'slanu' detoksikacijsku hidroterapiju.

Morska voda sadrži sve ljekovite minerale, a elementi čišćenja sadržani su u morskoj soli, i zato morsko kupanje dopušta koži detoksikaciju i obnavljanje. Napokon, valovi i struje u moru pažljivo masiraju cijelo tijelo, i besplatno uklanjaju celulit.

Izvor: zena.ba