Vaša košarica je trenutno prazna.

Probaj
  • 15-dnevno pravo na povrat proizvoda
  • Plaćanje na rate
  • 100% sigurna kupovina
Hrana od koje se možete predozirati

Hrana od koje se možete predozirati

Vjerovali ili ne, od neke hrane se možete predozirati. Zato je bitno da budete umjereni sa količinama vaših omiljenih poslastica, grickalica ili jela.

 

Zašto pretjerivati

Svaka namirnica koju jedemo sadrži čitav kompleks minerala, vitamina, proteina, ugljikohidrata i brojnih drugih sastojaka, od kojih svaki drugačije djeluje na organizam. I dok neke možemo unositi u neograničenim količinama, s drugima ne valja pretjerivati jer mogu izazvati kratkoročno, ali i dugoročne zdravstvene probleme.

Donosimo vam, stoga, spisak nekih namirnica od kojih možete imati ozbiljnih problema ukoliko pretjerate.

Mrkva

Mrkva je puna vitamina, minerala i vlakana koji su dobri za zdravlje. No, prevelikom konzumacijom ovog povrća možete unijeti previše beta karitena, molekule odgovorne za narančastu boju mrkve koja može dovesti i do viška karotena u krvi što utiče na boju kože.

Prevelike količine karitena akumuliraju se u vanjskim dijelovima kože, što rezultira žutom ili narančastom bojom kože posebno na području dlanova, tabana, koljena i područja oko nosa. Na sreću, karotenemija je uglavnom neopasno stanje od kojeg se lako oporavlja.

Kombucha čaj

Kobucha je crni fermentirani čaj s kulturom bakterija i plijesni koje se nazivaju "Kombucha gljive". Premda je uglavnom benigan, stručnjaci upozoravaju da određene kulture koje čaj sadrži mogu sadržavati loše plijesni i gljivice.

Količina od oko 2 dl dnevno, obično ne mogu uzrokovati nuspojave kod zdravih osoba. No, oni sa zdravstvenim problemima, kao i oni koji piju prevelike količine čaja, trebali bi biti oprezni.

Kafa

Previše kafe može izazvati nesanicu, mučninu, glavobolje, ubrzan rad srca i anksioznost. Iako neki ljudi tvrde da se ne mogu razbuditi bez jutarnje šoljice kafe, ne preporučuje se konzumirati previše ovog napitka.

Prema Mayo klinici, ne bi se trebalo konzumirati više od 500 do 600 miligrama kofeina dnevno, a uobičajena šoljica kafe sadrži 200 mg. Primjetne nuspojave javljaju se ukoliko se konzumira više od 600 mg kofeina dnevno, a one uključuju nesanicu, mučninu, glavobolje, ubrzan rad srca i anksioznost.

Voda

Voda je neophodna za funkcioniranje svih procesa u tijelu, no ne valja pretjerivati s količinama. Intoksikacija vodom događa se kada osoba popije toliko da tekućina poremeti koncentraciju natrija u krvi, stvarajući disbalans elektrolita. Ovo stanje naziva se hiponatremija.

Muškatni oraščić

Muškatni oraščić čini jela ukusnijima, a problem se javlja kada se ovaj prah konzumira u prevelikim količinama kao jeftina halucinogena droga. Neželjeni efekti obično se pojavljuju tri do osam sati nakon konzumacije, a mogu uključivati anksioznost, strah te depresiju.